Vyskúšať eWay-CRM
Viac info o eWay-CRM
Vyskúšať eWay-CRM

Jednoduchý prístup

k informáciam

 

Kedy ste v roku 2017 zarobili najviac peňazí?

<< Späť

 

Efektívna analýza pomocou eWay-CRM

 

Využite k tomu pole Skutočný zisk, ktorý vám ponúka upgradovaná verzia eWay-CRM 5.1.

 

 

Prelom roka je v živote každej firmy dôvodom na zhodnotenie dosiahnutých výsledkov. Aj vy určite chcete lepšie pochopiť, prečo sa firme darí, ktorí klienti sú ziskoví, ako prospešní sú jednotliví projektoví manažéri, ktoré služby či tovary vám naozaj zarábajú, a na ktorých napríklad strácate. Kľúčovým ukazovateľom, ktorý nám to zobrazí, je skutočný zisk. A práve ten vie eWay-CRM teraz ukázať z takých uhlov pohľadu, ktoré sa k tomu najviac hodia. Preto vám eWay-CRM dokáže s analýzou ziskovosti účinne pomôcť.

 

V eWay-CRM 5.1 je totiž po novom na karte Projektu pole Skutočný zisk, kde nájdete finančný výsledok každej zákazky. Ten sa počíta automaticky na základe vydaných faktúr, prijatých faktúr a nákladov na ľudské zdroje. Faktúry je možné do eWay-CRM vkladať ručne. Ešte jednoduchšie je, keď máte eWay-CRM napojený na účtovný softvér, ktorý vám faktúry vkladá automaticky, napríklad na systém Pohoda. (O tom, ako sledovať náklady na ľudské zdroje nám viac povie tento článok).

 

Vyskúšajte si s nami na niekoľkých praktických názorných príkladoch, ako na to!

 

 

Príklad 1: Pozrite sa na zisky projektov, ktoré ste dokončili v roku 2017.

 

  1. V eWay-CRM kliknite na modul Projekty.

 

 

 

  1. Akonáhle sa vygeneruje zoznam projektov, presvedčte sa , že je viditeľný stĺpec Skutočný zisk (Východisková mena). Zároveň budete potrebovať aj stĺpec Skutočný koniec a Stav. Pokiaľ v zozname nie sú, jednoducho je pridajte cez funkciu Výber stĺpcov (viac informácií tu).

 

 

  1. Teraz stačí už len vyfiltrovať iba tie projekty, ktoré sú v stave  Dokončené a zároveň Skutočný koniec je medzi 1.1.2017 a 31.12.2017. S tým nám pomôže Editor filtrov (podrobnosti tu).

 

 

  1. Pokiaľ máme v poriadku údaje, výsledok môže vyzerať napríklad takto.

 

 

Ak ste v kroku (2) zobrazili stĺpec Skutočný zisk (Východisková mena), a nie stĺpec Skutočný zisk, potom sa vám v spodnej časti tabuľky vytvorila celková suma. Máme teda na prvý pohľad informáciu o tom, koľko nám naše projekty priniesli. Samozrejme, môžete projekty radiť podľa ľubovoľného stĺpca.

 

 

Príklad 2: Aký je zisk po jednotlivých klientoch?

 

  1. Kliknete pravým tlačidlom na stĺpec Odberateľ a vyberte Zoskupiť podľa tohto poľa.

 

 

  1. Všimnite si sumarizáciu zisku pri jednotlivých klientoch (viď obrázok). Ktorý z nich je pre Vás najzaujímavejší? Sú i takí, kde ste v červených číslach? Je dobré sa ich zbaviť alebo existuje veľa dobrých dôvodov, prečo si ich nechať?

 

 

  1. Pokiaľ chcete údaje vrátiť do pôvodnej podoby, znovu kliknite pravým tlačidlom na stĺpec Odberateľ a vyberte Zrušiť zoskupenie.

 

 

Vyzerá to napríklad, že u niektorých máme veľký obrat, ale dosť malú ziskovosť. Ako to zmeniť? Opustiť klienta? Alebo mu navrhnete iný spôsob odmeny, iné množstvo práce v cene? Bez východiskových zistení by ste napríklad mali dojem, že to nie je potrebné. Inde zase chýba fakturácia. Viete, prečo sa na ňu u tohto klienta zabudlo?

 

 

Príklad 3: Jednotliví projektoví manažéri.

 

  1. Kliknite pravým tlačidlom na stĺpec Projektový manažér a vyberte Zoskupiť podľa tohto poľa.

 

 

  1. Všimnite si sumarizáciu zisku podľa projektových manažérov.

 

 

  1. Pokiaľ chcete údaje vrátiť do pôvodnej podoby, znovu kliknite pravým tlačidlom na stĺpec Projektový manažér a vyberte Zrušiť zoskupenie.

 

 

Niektorí projektoví manažéri prinášajú o dosť viac ako druhí. Prečo? Je to naozaj klientom, alebo malou efektivitou manažéra? Dá sa to zlepšiť, alebo je to dôvod na hľadanie nového človeka? Tieto úvahy a ich riešenia sú teraz na mieste, ak súčasný stav máte naozaj správne vyčíslený, v kombinácií s vašou vedomosťou celkovej situácie a ďalších okolností.

 

 

Príklad 4: Náš zisk po jednotlivých produktoch či službách.

 

A čo vaše služby, či tovar? Určite chcete vedieť, na čom najviac zarábate a na čom napríklad i strácate. Zostúpte si projekty podľa typu činnosti.

 

  1. Kliknite si pravým tlačidlom na stĺpec, ktorým kategorizujete produkty a služby. Môže ísť o napr. o Typ, alebo Názov či vami definované užívateľské pole a vyberte Zoskupiť podľa tohto poľa.

 

 

  1. Všimnite si teraz sumarizáciu zisku u jednotlivých produktov (či služieb). Teraz vidíte, čo ktorý do firmy naozaj prináša, ako sa oplatí.

 

 

  1. Pokiaľ chcete údaje vrátiť do pôvodnej podoby, znovu kliknite pravým tlačidlom na stĺpec, podľa ktorého ste zoskupovali a vyberte Zrušiť zoskupenie.

 

 

Teraz si už oveľa lepšie zanalyzujete, či sa vám napríklad oplatí investovať viac do marketingu, alebo do údržby kompresorov, ktorá prekvapivo toľko vynáša. Veľký obrat nemusí nutne pri veľkej náročnosti na ľudské zdroje znamenať zisk. Má ešte zmysel prevádzkovať túto stratovú službu, nemali by ste sa sústrediť iba na tie naozaj zárobkové? Alebo bez tejto služby nie je u klienta služby druhej? Toto a mnoho ďalšieho môžete nad číslami vyjadrujúcimi skutočný zisk riešiť.

 

 

Ďalší možný príklad: Všimnite si, aký je dlhodobý trend ziskovosti vašej firmy.

 

Zrušte si filter, kde ste sa obmedzovali iba na tento rok a zoskupte si projekty inak. Pozrite sa napríklad na vývoj zisku po jednotlivých rokoch.

 

  1. V eWay-CRM kliknite na modul Projekty.

 

 

  1. Akonáhle sa vygeneruje zoznam projektov, znova sa presvedčte, že je viditeľný stĺpec Skutočný zisk (Východisková mena). Opäť, ako v prvom príklade, budete potrebovať i stĺpec Skutočný koniec a Stav. pokiaľ v zozname nie sú, jednoducho ich pridajte cez funkciu Výber stĺpcov (viac informácií tu).

 

 

  1. Kliknite pravým tlačidlom na stĺpec Skutočný koniec a vyberte Zoskupiť podľa tohto poľa.

 

 

  1. Opäť kliknite pravým tlačidlom na stĺpec Skutočný koniec, zvoľte Interval zoskupenie a z možností zvoľte Rok. Teraz už vidíte, ako sa vám zisk v priebehu rokov vyvíjal.

 

 

Rástol vám zisk vždy? Spomínate si jednotlivé roky a to, čo sa dialo?

 

Aký bol celkový trend u jednotlivých služieb či produktov? Na to sa treba pozrieť teraz. I z toho potom lepšie zistíte, na čo sa v budúcnosti viac sústrediť.

 

Mať skutočne praktické CRM a v ňom správne údaje, je základom pre správne rozhodovanie vo firme.

 

Buďte efektívni. eWay-CRM.

 

<< Späť