Vyskúšať eWay-CRM
Viac info o eWay-CRM
Vyskúšať eWay-CRM

Jednoduchý prístup

k informáciam

 

Marketingové oznámenia: Dvakrát meraj, raz posielaj!

<< Späť

 

Marketingové oznámenia: Dvakrát meraj, raz posielaj!

 

Ak ste sa posledného pol roka neskrývali v jaskyni, asi ste si všimli, že sa niečo deje. Veľké a hrozivé GDPR.

 

O novej legislatíve sme už toho napísali dosť a dosť. Prečítať si môžete náš článok o nevyhnutných zmenách alebo náš GDPR slovníček.

 

Poďme to dnes vziať z tej praktickej stránky. Zasielanie marketingových oznámení.

 

 

 

 

Potrebujete súhlas

 

Čo je treba urobiť? Obísť všetkých klientov so žiadosťou o súhlas. Bez neho by ste im žiadne marketingové oznámenia nemali zasielať.

 

Ak ste ešte nečítali náš článok o tom, ako sa starať o kontakty a získať od nich súhlas, nájdete ho TU.

 

Marketingové oznámenia zasielané bez súhlasu

 

Nájdu sa však aj také situácie, pri ktorých súhlas nepotrebujete. Podmienky sú nasledujúce:

 

Využite elektronické kontakty vašich zákazníkov, a to v súvislosti s predajom Vášho tovaru alebo služieb, kedy ste osobné údaje získali v rámci plnenia zmluvy či objednávky. Zákazník musí mať možnosť jednoducho sa odhlásiť.

 

Zasielanie obchodných informácií bez súhlasu musí priamo súvisieť so službou alebo tovarom, ktoré Vám boli poskytnuté v rámci plnenia zmluvy. Jednoducho povedané, pokiaľ idete predávať auto, nemôžete ponúkať wellness.

 

Ďalším prípadom je zasielanie marketingových oznámení v rámci obchodného vzťahu.

 

Pre zasielanie obchodných oznámení spoločnostiam prostredníctvom emailu alebo telefónu súhlas nie je potrebný, vhodné je ponúknuť možnosť odvolania.

 

Pokiaľ ide o firemné emaily v tvare meno.priezvisko@, alebo priezvisko@, malo by takéto oznámenie vždy ponúkať možnosť odhlásenia. 

 

 

 

 

 

 

Všetko, ku čomu sa v tomto článku odvolávame, môžete veľmi rýchlo zvládnuť s eWay-CRM 5.2.

 

Stačí iba Aplikovať pravidlá pre ochranu osobných údajov (GDPR). Nie ste si istý, ako na to? Pomôže Vám tento článok.

 

 

 

 

Ako s marketingovou kampaňou vyniknúť?

 

Podľa prieskumu, ktorý sa uskutočnil ešte predtým, než GDPR vstúpilo do platnosti, sa až 60% respondentov chystalo ku hromadnému oznámeniu odhlásiť sa, alebo aspoň spoločnosť požiadať o detaily ohľadne údajov.

 

To môže byť pre marketingového pracovníka pomerne depresívne.

 

Ako teda urobiť marketingové oznámenia dostatočne zaujímavé, aby sa ľudia neodhlasovali?

 

Problém s marketingovými oznámeniami je rovnaký ako s reklamou všeobecne – je to skrátka príliš. 

 

 

 

 

Medzi najbežnejšie chyby patrí chýbajúci call-to-action. Ľuďom sa podarí používať ten správny jazyk pre komunikáciu s publikom, obsah ich správy je zaujímavý, ale úplne zabudnú povedať, čo od príjemcu vlastne vyžadujú. Presvedčte sa, že ste pridali napríklad odkaz, cez ktorý je možné váš produkt zakúpiť.

 

Taktiež nezabudnite, že je potrebné kampaň zasielať v správnom čase! Vytvorte si kalendár a rozplánujte si marketingové aktivity dopredu. Jedine tak si môžete byť istý, že sú správne rozvrhnuté až do konca roka. Pozor dajte taktiež na časové pásmo Vašich klientov! A čo sa obsahu týka? Pomáha smerovať svoju správu ku zľave, novej službe, udalosti alebo napríklad ku návodom a tipom!

 

 

 

 

 

 

V skratke, pokiaľ riadite firmu a chcete marketingové oznámenia zasielať i naďalej, ale nedostať sa do rozporu s GDPR, vo väčšine prípadov potrebujete súhlas.

 

Pokiaľ si stále potrebujete overiť pár detailov okolo GDPR, je tu náš GDPR eWay-Book.

 

Ešte námete eWay-CRM? Stiahnite si skúšobnú verziu zdarma!

 

<< Späť