Vyskúšať eWay-CRM
Viac info o eWay-CRM
Vyskúšať eWay-CRM

Jednoduchý prístup

k informáciam

 

BEZPEČNOSŤ s eWay-CRM; optimálne riešenie pre Microsoft Outlook

<< Späť

 

GDPR je tu. Je ešte možné zbierať údaje a nepáchať pri tom trestný čin?

 

Pracujem s klientskou databázou. Smiem ešte vôbec ľuďom volať a písať? A z druhej strany - ako spoznám, že niekto porušuje moje práva? Nádych, výdych a čítajte!

 

 

 

 

Doba kamenná, doba bronzová, doba marketingová 

 

Ruka v ruke s pokrokom a novými technológiami šiel aj vývoj marketingu. Ten je dnes ďaleko sofistikovanejší.

Nielen, že marketéri vedia, ČO zákazníci chcú, vedia tiež do bodky presne KEDY to chcú.

Len si skúste opustiť drahý e-shop bez nákupu a vsaďte dušu, že na vás tá fantastická košeľa odteraz bude vyskakovať jednoducho VŠADE.

 

 

 

„Výpredaj!“ „Black Friday!“ „Narodeniny tvojej mamy!“

 

Naše schránky pretekajú hromadnými oznámeniami, z ktorých každé sa nás snažia nejako zaujať lákavým predmetom. Niekedy to tak úplne nefunguje, niekedy zase áno. A niekedy si hovoríme: "Ako do hája viete, že mám narodeniny ?!" 

 

Koniec marketérov?!

 

A tu prichádza GDPR, nová legislatíva, ktorej cieľom je zásadne zvýšiť ochranu údajov občanov Európskej únie.

Na túto tému sme už toho napísali veľa, prečítajte si článok o tom, čo GDPR prináša náš GDPR slovníček, alebo o našej najnovšej GDPR-CRM verzii.

Tak, o zákazníkov a ich súkromie ba malo byť postarané. A tí marketéri?

Môžu zbierať údaje a pritom neskončiť za mrežami? 

Odpoveď je našťastie samozrejme ÁNO.

 

Ako to teda robiť správne? 

 

Čo sa týka reklamných oznámení, môžete ich odteraz posielať len so súhlasom osôb, ktoré na tieto účely poskytnú svoje osobné údaje. Z toho vyplýva, že daná osoba musí byť informovaná o zámere, ktorému budú jej údaje slúžiť.

 

Otázkou je, v akých prípadoch potrebuje odosielateľ súhlas tretej osoby, ktorej osobné údaje  (napr. e-mail alebo telefónne číslo) sa chystá využiť k marketingovým účelom.

 

Pokiaľ posielate oznámenie BEZ súhlasu, je potrebné preukázať, že sa jednalo o spracovanie z dôvodu oprávneného záujmu správcu. Rovnako tak súhlas nepotrebujete pre zasielanie marketingových oznámení v rámci obchodných vzťahov. Ďalšie podrobnosti nájdete v našom GDPR eWay-Book.

 

Nezabudnite sa mať na pozore ohľadne toho, na ako dlho ste súhlas obdržali a nezasielajte žiadne marketingové oznámenia po jeho vypršaní! Musíte splniť niekoľko podmienok, napríklad, že súhlas musí byť udelený aktívne, musí byť informovaný atď. Viac v našom GDPR eWay-Book.

 

 

 

 

Nestrácajte hlavu!

 

V skratke – na novú legislatívu sa dobre pripravte, overte si, že ste splnili všetky nevyhnutné kroky, ale zbytočne nepanikárte. Môžete sa taktiež obrátiť na odbornú pomoc.

 

Pokiaľ vediete firmu, mohlo by sa vám vyplatiť používať CRM riešenie.

 

<< Späť

eWay-CRM má úplne novú verziu 5.2, ktorá plne vyhovuje požiadavkám GDPR a dokonca ho môžete vyskúšať zdarma!