Vyskúšať eWay-CRM
Viac info o eWay-CRM
Vyskúšať eWay-CRM

Jednoduchý prístup

k informáciam

 

Nové ikonky Office symbolizujú zmenu koncepcie, grafický posun čaká aj eWay-CRM

<< Späť

 

 

Od konca minulého roka nasadzuje Microsoft nové ikonky pre svoj vlajkový balík kancelárskych aplikácií Office 365. Mali by sa vyznačovať tučnejším písmom a svetlejšími odtieňmi v kombinácii s jednoduchými vizuálmi a ľahko rozoznateľnými symbolmi. Každá ikona bola navrhnutá na oddelenie jednotlivých písmen a zjednodušenie všeobecne známych symbolov.

 

Nová sada ikoniek je určená nie len pre populárne programy, ako Word, PowerPoint, Excel a Skype alebo ale aj pre relatívne nedávno vytvorenú platformu Teams, ale aj pre ďalšie súčasti balíka Office365. Takmer miliarde jeho užívateľov bude nová grafika postupne distribuovaná behom prvého polroka tohto roka.. Ako prvý sa zmeny dočkajú užívatelia mobilnej a webovej verzie.

 

Nová sada tak nahradí súčasné ikony, ktoré Microsoft vydal v roku 2013. Šesť rokov sa nezdá zase tak dávno, ale napríklad fenomén selfies sa ešte len prebojovával na stránky oficiálneho Oxfordského slovníka. Najdiskutovanejšou témou z oblasti elektronickej komunikácie vtedy boli smajlíky.

 

 

Ako sa za posledné roky zmenil Office?

Sada kancelárskych programov Office sa za posledných šesť rokov premenila na platformu pre spoluprácu a real-time komunikáciu naprieč celou firmou. V pozadí programov navyše funguje rad riešení využívajúcich automatizáciu s podporou umelej inteligencie. Tie vyťažujú potrebné dáta, píšu dokumenty na základe hlasového diktátu alebo dopĺňajú vaše články o poznatky z profesijnej siete LinkedIn.

 

 

Súčasťou balíka je aj rad úplne nových aplikácií. Trebárs modul stretnutia alebo chatovací messenger využívajú AI technológie prostredníctvom spomínanej platformy Teams, predstavenej v roku 2017. Posun v koncepcii celého Office balíka by mali symbolizovať aj novo zavádzané ikonky.

 

 

Zdroj: Microsoft.com

 

Výraznejšie farby a zapojenie Gestalt psychológie

Základom značky Office boli vždy výrazné farby a nové ikony by mali ich paletu ďalej rozšíriť. Pomocou farieb sa odlišujú jednotlivé aplikácie a ďalej sa personalizujú. Zvolené odtiene by mali byť výraznejšie, svetlejšie a priateľskejšie.

 

 

Nový dizajn využíva aj tvarové zásady vychádzajúce z poznatkov Gestalt psychológie, ktorá upozorňuje na zmeny, ku ktorým v rámci Office balíka došlo. Kľúčovými vizuálnymi prvkami sú jednoduchosť a celkový súlad, odrážajúci konektivitu a intuitívnosť aplikácií Office. Každá ikonka má vlastný unikátny symbol, ale zároveň existujú prepojenia medzi symbolmi jednotlivých aplikácií a celým produktovým radom.

 

 

Zdroj: Microsoft.com

 

Programy Office dnes využíva už piata generácia užívateľov na mnohých platformách a zariadeniach, či už doma, v práci alebo na cestách. Tvorcovia nového vzhľadu preto chceli vytvoriť vizuálny jazyk, ktorý dokáže emocionálne osloviť všetkých používateľov, zafunguje vo všetkých možných prostrediach a bude odrážať dynamickú povahu dnešného pracovného dňa.

 

 

Nový koncept symbolov a písmen

Východiskovou ideou návrhárov bolo rozdeliť písmená a symboly v ikonách a vytvoriť v podstate dva panely. Jeden je určený pre písmeno a druhý pre symbol, ktoré bude následne možné párovať alebo oddeliť. Podobný prístup by mal umožniť udržať známe ikony, na ktoré sú používatelia zvyknutí a zároveň zdôrazniť jednoduchosť využívaných aplikácií. Oddelenie spomínaných dvoch panelov navyše dodá grafike hĺbku pre ďalšie využitie v 3D prostredí.

 

Zdroj: Microsoft.com

 

Nové ikony tiež zdôrazňujú prepojenosť jednotlivých aplikácií, vďaka ktorej si užívatelia môžu počas konverzácie v aplikácii Teams alebo pri písaní mailu v Outlooku otvoriť zároveň prezentáciu v Power Pointe aj tabuľku z Excelu. Autori nového vzhľadu preto odstránili vizuálne hranice v podobe tradičného formátovania nástrojov.

 

 

Väčšie symboly majú motivovať kreativitu

Kým predchádzajúce Office ikonky obsahovali obrys wordového dokumentu alebo excelovej tabuľky, aktuálne podoba využíva textové linky pre Word a jednotlivé bunky pre Excel. Zameraním na obsah skôr než na určitý formát tak ikony zdôrazňujú kolaboratívne možnosti jednotlivých aplikácií.

 

 

Rovnakú motiváciu mala aj zmena vzájomného pomeru medzi písmenami a symbolmi. Predtým zaberalo písmeno dve tretiny ikony a symbol zvyšnú tretinu. Zväčšenie symbolu má zdôrazniť jeho vplyv na ľudskú kreativitu, zatiaľ čo písmeno predstavuje samotný nástroj. Nová grafická podoba ikon je výsledkom opakovaných testov a hĺbkových výskumov a autori sami ju označujú za  prvý krok na dlhej ceste.

 

 

Akú zmenu chystá eWay-CRM?

Náš eWay-CRM je vďaka integrácii v poštovom klientovi Outlook s prostredím Microsoft Office dôverne zrastený. Preto tiež obratom reaguje na grafické zmeny, ohlásené Microsoftom. Aktuálne tak predstavuje nový vzhľad ikoniek, ktoré sú prispôsobené aktuálnemu layoutu Office 365.

 

 

"S každou zmenou prostredia v rámci balíka Office sa snažíme náš program novému vzhľadu okamžite prispôsobiť a maximálne tak uľahčiť orientáciu našich užívateľov," potvrdzuje kľúčovú úlohu grafického rozhrania vývojár Jan Spilka.

 


Nová sada ikoniek bude vydaná v rámci ďalšej chystanej aktualizácie, konkrétne vo verzii 5.5. Posledné aktualizovaná verzia eWay-CRM s číselným označením 5.4 vyšla na konci apríla.

 

 

<< Späť